Tuesday 20 September 2011

A Living Tree

  
Homesick! homesick! homesick! since aku masuk sini, aku selalu rasa homesick. huh, nak cakap first time masuk hostel, dah lama. dah berpengalaman biasa la katekan. hm, maybe sebab hostel aku jauh sangat kot, tu yang terlebih-lebih homesick tuu. Oversea la katekan~ Bila Homesick, aku selalu teringat history-history lama yang mencengkam kalbu jiwa aku.
Dulu mase kat umah, aku selalu dok gado jek ngn adik girl aku yang first tu. Budak tu SERIOUS, nampak pemalu, ala-ala penyegan wanita Melayu keturunan Indonesia terakhir la katekan, tapi garang GILA! suka marah-marah and sume nak complete je. Kalah mak Datin. Dia pun suka gak gado-gado ngn Mama . Yelah, Mama pun jiwa remaja lagi, ikut aku and my sis. HAHHAHAHHA! kadang-kadang ayah pun follow bertekak gak, sampai bingit telinga aku dengar suara-suara beliau. Tapi tak pe, nasib la, parents aku jenis yang sporting, tak cepat melenting and marah-marah tambah-tambah lagi kat my sis yang bising tuu. Tapi yang aku suka pasal adik gurl aku nih, dia ni of course la sekepala ngn aku kan, taste dia pun lebih kurang macam aku, kiteorang suka warna sama, favourite food yang sama, perfume guna brand sama, barang-barang kiteorang pun, kebanyakannya sama semua, harap-harap la laki tak sama~ -.-


tah pic sape aku amek, main hantam jek :D
Ramai cakap kiteorang kembar, maklum la, badan dia sama besar dengan badan aku. aku kan comel. HAHAAHAH!!! muka pun lebih kurang, tapi aku admit la, dia tak ganas macam aku, Aku ni  agak macam boy gak kat umah, lain sangat dengan adik aku yang lemah-lembut tu. My dad pulak taruk name my sister tu pulak Nana. memang la semua cakap nama dia comel lagi dari aku kan, macam orang dia. $#!% la kan! HUAHAHA!
This is my NANA's ;)
amacam, sama tak? muka nak copy paste jek, pandai mama and ayah~~ :D
Belum lagi tengok muke adik second aku, lagi copy paste ngan muka aku. HAHA! umur dia baru masuk setahun kowt this year. Mama aku dapat dia lambat, yelah, umur mama baru 38 kowt. Muda lagi! huhu. Yang nih, aku tak tipu, dia paling cantik dalam siblings kitorang. Memang dia kecik lagi, tapi kalau di compare kan la gambar masa kiteorang baby dulu-dulu, serious muka dia paling cantik.
Ni haa, my BELLA's :)
Bella pakai Tudung <3
Sumpah aku sayang diorang until I die. HAHAH!


It is common misconception that love is developed with unconditional love and understanding. Well that is one kind of love. But how come there is often so much friction in our family relationships? People are always saying, "oh, my sister and I, we fought like cats and dogs". Friction in relationships is an opportunity to realize our differences and accept that although we can never fully understand each other, nonetheless we accept and love each other.
MAMA!

From the moment I came into this world, and opened my big brown eyes. I knew that I was looking at an Angel, because the heart it never lies.

Through all of life's hard struggles, this Angel has always been there. Always hanging on when the ride got rough, always showing how much she cares.

For life is a constant struggle, more now than ever before. Much too hard for an Angel, oh how I wish I could give her more.
The days they pass so quickly. Each one faster than the last. But we know that we must go forward, and not dwell on mistakes of the past.
And so we venture on through this hateful world, though my Angel she is always calm. So I'll follow on always together with this Angel that I call mom.



*pic ayah xpernah nak sempat snap dia dah tepis, geram dooo~~

No comments:

Post a Comment