Friday 30 September 2011

Inspirational WORDS

Hari pun berlalu pergi. Bagai daun luruh dari pokoknya pada musim luruh. Dulu kat rumah, mama dok sibuk suruh study, dia cakap takut aku jadik bengap kurang pandai. Ayat yang SELALU kua dari mulut beliau 

" Study la Yan, NANTI BENGAP BARU TAHU".

 Biasa la, ,mama aku kan ROCK. suka-suka dok kata aku macam tu, tapi dulu aku paling pantang betul bila dia dok asyik kata nanti aku jadik BENGAP kurang pandai. Yelah, aku takutlah, bak kata ustaz-ustaz aku dulu, setiap kata yang keluar dari mulut Mama aku akan jadik betul. Walaupun mama aku tambah perkataan 'nanti' (bermakna if tak buat, akan jadik la bengap nye tu), tapi aku tetap jugak marah mama.

muka aku bengkek lebih kurang cmni bila Mama aku suruh study

Sekarang, tak ade sapa marah aku, dok study ka, dok tido ka, dok melayan movie ka, bukan Mama aku marah pun. huh, rindu pulak kat Mama bila beliau tak ada di sisi. Macam tak ade support langsung. (baru lak ngade2 nak carik Mama). Tula, bila orang ada depan mata, tak hargai, bila tak ada , baru nak ingat-ingat.. Dok hari-hari dengar dia call suruh belajar jek . (Come on la MAMA, xde feeling langsung la bila mama buat cmtuh, nak Mama ade depan mata gak!!!) . Rindu ngn ayat yang keluar dari mulut beliau tu, walaupun aku rase cm nak tendang jek kereta depan umah. Baru aku sedar, ayat yang menyakitkan hati tu la, yang buat aku selalu study dok rumah mase sekolah dulu. Tapi pape pun. Aku akan buat the BEST for my Mom and Dad.!!

usaha study aku selalu jadik macam ini bila MAMA tak ada . SOB. SOB. SOB

No comments:

Post a Comment